Pages

23 czerwca 2020

Sę Porobiło - cz. 152 - Prawie tęczowa sukienka.

Miałam większy kawałek prawie tęczowego pasiaczka. Ot, taki bawełniany jersej. Nie chciałam typowej sukienki z całości kuponu odciętej w pasie gumką, czy sznurkiem. Leżała dobry rok, albo i więcej. Kupiona okazyjnie, przy okazji większych zakupów u Moniki na Dzianinowym Zawrocie Głowy. 
Początkowo w głowie kombinowałam sobie, może te paski ustawić w pionie, wszak pionowy wysmukla, a mnie się ostatnio powinno właśnie chociaż optycznie próbować wysmuklać. :) Ale, jak przysłowie przypomina, że krawiec kraje, jak mu materii staje... Skończyło się banalnie, na wycięciu góry w formie koszulki, z większym dekoltem z tyłu i doszyciu ułożonego w fałdy dolnego 'pasa' materiału. 

 
Na zdjęciu, niestety dolna część ściany z pomalowanymi panelami wygląda w świetle lampy z telefonu (z aparatu foto też) jakby była poplamiona, ale w rzeczywistości nie jest. To sprawa, a raczej wina faktury samych paneli, które były szlifowane i dopiero malowane. 


Ramiona i dekolt wykończona lamówką. Bez paska wyglądam trochę baryłkowato, ale za bardzo nie lubię pasków na paskach, więc chyba zwyczajnie będę chodzić na luzie, a sukienka być może się jakoś do mnie dopasuje.



Góra sukienki, sama z siebie nie zasługuje na jakieś peany, jednak wzorowałam się dzień wcześniej uszytą koszulką bez rękawków. Przyznam, że w pierwszej chwili musiałam ją lekko dopasować pod pachami, myślałam, że może coś z wykrojem, ale uszycie jej z bardzo podobnego, ale jednak bardziej stabilnego materiału pokazało, że jednak jest ok.


Koszulka była szyta z modelu0785 - Koszulka modelująca sylwetkę. Nie tyle może polecam samą koszulkę, co bardziej artykuł z nią powiązany, wyjaśniający, jak układ ramion koszulki bez rękawków może modelować sylwetkę. Może komuś się przyda. :-)






4 komentarze:

  1. Dziękuję za linki przydadzą się. Ładnie wygląda I ten fason fajnie odmładza. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Szycie dżerseju pozostawiam w sferze marzeń sennych :D ale nauka o koszulkach mi się przyda (przy zakupie takowych)
    Bardzo ładna sukienka - tak sobie myślę, że manekin jest przydatny jak nie ma kto zrobić zdjęcia ale ubrania zyskują jak są na "docelowym" człowieku a przynajmniej wzbudzają u mnie większy aplauz :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ to się fajnie szyje ! Oczywiście jersej, to tylko forma splotu, o czym doskonale wiesz, może być bardziej, czy mniej elastyczna, ale naprawdę dasz radę. Maszynę masz bardzo ok. Moja starsza i leci ;-)
      Z manekinem, to masz rację. O ile jeszcze dziergane rzeczy, to wyglądają dość podobnie na nim i na ludziu, o tyle szyte... na ludziu zyskują. Niestety, nie zawsze mam możliwość, by mi ktoś zdjęcie zrobił, Jakoś nie potrafię się szczerzyć do telefonu, ale prawdę mówiąc, nim najszybciej można próbować, jednakże mam kłopot z umieszczeniem go na takim poziomie, by było korzystnie dla sylwetki.

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...