Pages

7 czerwca 2011

Wega i obiedence

Że jestem psiara, to wiadomo. Tym razem jednak nie będzie o moich czworołapach (na to przyjdzie czas), a o suczce mojej netowej przyjaciółki Moniki, bo jest niebywała okazja. Obie panie, w sobotę 04-06-2011 wygrały Ogólnopolskie Pucharowe Zawody Obedience w Ryczywole.
Obedience, to właściwie dyscyplina sportowa, która polega na współpracy psa i przewodnika. Dla laika wygląda to, jak pokaz podstawowych umiejętności posłuszeństwa. Sam pies wyraźnie musi czerpać przyjemność z ćwiczeń, z pracy, inaczej nie będzie rezultatów, albo będą dość mierne, a nauka będzie trwała długo. Zainteresowanych szczegółami i regulaminem, odsyłam na Polski portal Sportów Kynologicznych . Monika i Wega (oficjalnie WEGA De-Bes) startowały w klasie '0' i nie tylko zwyciężyły, ale ... Wega otrzymała maksimum punktów (100 pkt na 100pkt) !  Wiem, że mimo wyuczenia (specjalnie nie pisze 'wytresowania'), pies może się różnie zachować w zależności od otoczenia, pogody, itp... Sama tylko raz uczestniczyłam w PT z rottweilerem Ateną i akurat sam egzamin wypadł nam właśnie gorzej niż zastosowanie umiejętności na co dzień.

Wracając do bohaterek posta - gratulujemy sukcesu !  Osobiście na zawodach nie byłam, ale kibicowałam i zagryzałam palce.

Poniżej kilka zdjęć. Autor: Maciej Stawujak - dziękuję za możliwość publikacji.





Wiem, że sukces Wegi zadedykowany jest Hadze, dzięki której sama Monika zainteresowała się nie tylko tym sportem, ale również pracą z psami. Trzymamy kciuki za dalsze sukcesy. :-)




4 komentarze:

  1. Dziękujemy Asiuni za to, że o nas tutaj wspomniała:). Buźka

    Monika i Wega

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja Droga... taki sukces !
    Liczymy na więcej. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje z calego serca dla Wegi i jej Pani ;-)
    Sliczna psina!
    To ogromna satysfakcja, gdy nasza praca zostanie w tak mily sposob wynagrodzona!
    Zycze dalszych sukcesow, zdrowia i radosci w wykonywanej pracy / zabawie ;-)
    Serdecznie pozdrawiam i glaski dla Wegi ;-)
    Caritka

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękujemy Caritka:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...