Pages

11 października 2015

Się Porobiło - cz. 132 - Bluza z kapturem

Bluza w łapki, a właściwie w ślady łapek.
Nie mogłam się oprzeć tej tkaninie. Kupiłam z myślą o bluzie z kapturem, jednak okazało się, że jest jednak ciut cienka, więc trochę czasu zajęło mi szukanie i kupienie jednolitej (nie melanżowej) cienkiej dresówki w kolorze szarym. Wiedziałam już, że porwę się na kaptur z modelu znalezionego w sieci, więc spora część jego wnętrza będzie widoczna. Nie chciałam wprowadzać dodatkowych kolorów, bo już sam wzór dominuje i to znacznie. 
Na zdjęciach kaptur jest 'postawiony' na patyczku, stąd nie bardzo się układa, co zrozumiałe, ale leżąc na kołku manekina wyglądał jeszcze gorzej.


Przyznam się, że bluza zajęła mi więcej czasu, niż przypuszczałam. Samo jej wykrojenie nie było czasochłonne mimo, że kroiłam z dwóch tkanin. A kroiłam na bazie bluzy już posiadanej. Większość czasu pochłonął kaptur. Wykrój robiłam z papieru wzorując się na tym, co widzę na monitorze. Trzeba było go jednak dopasować do realiów. Sam kaptur był od razu dobry, kombinowałam przy wszyciu 'trójkąta' z przodu, bo jednak moja bluza wykrojona była z półokrągłym podkrojem szyi. 
Szwy boczne wykonane są ściegiem overlockowym. W sumie 4 warstwy tkaniny. Ponieważ sporo jest wpisów w necie o tym, (że ścieg ten jest do niczego, mało przydatny i w ogóle nie ma jak overlock (maszyna) w domu), wspartych zdjęciami poglądowymi na temat różnicy między ściegiem overlockowym ze stebnówki (zwykłej maszyny domowej) i samego overlocka. Nie wiem, nie znam się, czy różne maszyny mają różne ściegi overlockowe, jednak mój jest inny niż ten, który ostatnio gdzieś na blogu widziałam w ramach posta, 'czy warto kupić stopkę do ściegu overlockowego'. Swoją drogą wydaje mi się, że jak już maszyna ma taki ścieg, to na wyposażeniu powinna być takowa stopka, bo sam ścieg bez niej jest zwykłym ściegiem ozdobnym, więc same rozważania trochę tak obok. 
Ścieg widziany z obu stron. Na razie sobie go chwalę. Pewnie, że gdybym hurtowo obszywała rodzinę i znajomych tylko w dzianinę, miała dodatkowe pomieszczenie, to pomyślałabym o kupnie overlocka jak nic, ale tak, póki co ... ;-)


Bluza ma wewnętrzne kieszenie w szwach bocznych. Pierwszy raz takie robiłam patrząc tylko oczywiście na bluzę posiadaną, ale na przyszłość ten temat muszę dokładnie prześledzić, bo chyba trochę robiłam pod górkę.


Mankamentem mojej bluzy jest wszycie taśmy, lamówki bawełnianej mającej maskować szew łączący bluzę z kapturem. Nie musiałam jej wszywać, ale chciałam. Kupiłam najszerszą dostępną taśmę. Jednak powinna być jeszcze pół centymetra szersza. Nie wiem, czy takie w ogóle są, na pewno jeszcze nie tam, gdzie się stacjonarnie zaopatruję. Zbyt wąska lamówka powodowała w niektórych miejscach, że trudno było szyć równo, bo miejscami naprawdę było np 8 warstw tkaniny (miejsca łączeń). Jak tylko dorwę szerszą lamówkę bawełnianą (o atłasową - jak mówiła sprzedająca - byłoby łatwiej), wymienię mimo, że tego nie widać, bo to wnętrze bluzy. 




12 komentarzy:

  1. Boska!!! Materiał jest cudny ;) no i odszycie bomba; powoli zaczynam Ci zazdrościć umiejętności, ale wiem, że trzeba trochę poszyć i się wprawić, bo samo nie przyjdzie...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Tak, trzeba się 'rozszyć' podobnie, jak 'rozdziergać', czy 'rozhaftowac'. :P Czasami szkoda, że nie ma z szyciem tak dobrze, jak z dzierganiem, że można spruć i ponowić próbę. ;-)

      Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
  2. O matko, czasem się zastanawiam skąd wiesz, co u mnie na fali :-) Bluza ŚWIETNA! A właśnie wczoraj dziecko złożyło zamówienie na bluzę z kapturem, tak na wypadek gdybym kupowała sobie dresówkę. No to już wiem gdzie dobry wzór się znajduje :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh... podsłuchuję, albo czytam z kuli. ;-)
      Mimo, że mam kilka bluz też uważam, że ich nigdy za wiele. Odkrycie dresówki, jako tkaniny, z którą łatwo mogę w domu pracować jest dla mnie czymś niesamowitym. Jakimś kłopotem jest fakt, że muszę nabywać ją na odległość i trochę w ciemno. Tę w 'łapki' wyobraźnia zakwalifikowała do grubszych (parametry w opisie też by pasowały), tyle tylko, że nie było ni słowa o pętelce, czy puszku od strony wewnętrznej. Ale od czego wyobraźnia i druga cienka dresówka ? ;-)
      Gdybyś chciała wykonać ten kaptur wg wzoru, to wymiary są w miarę dobrze podane. Zastanawia brak symetrii w tej trójkątnej części. Sama trochę modyfikowałam już przy dopasowywaniu na 'żywca' do przodu. Jednak ostatecznie wyszło dobrze.
      Pochwal się, jak coś już uszyjesz. :-) Z resztę i tak Cię 'podglądam' ;-)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. O! Też bym chciała! Na spacery z psem i nietylko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.
      Moja też powstała m.in. z takim przeznaczeniem. :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Ale fajna. I na dodatek dwustronna. Tak?
    Kaptur super.

    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezupełnie dwustronna, bo obie warstwy zszyte razem. spodnia nie jest w formie podszewki. Miałam taki pomysł, ale raz, że spodnia tkanina jest cieńsza, niespecjalnie urodziwa, dwa - że miałam kiedyś na podobnej zasadzie kurtkę i wnerwiaął mnie ta podszewka, któa niejako 'wychodziła' wraz ze siąganiem kurtki rękawów. :)

      Usuń
  5. łooooo noramnie wypas! a ten kaptur!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...