Pages

31 sierpnia 2019

Się Porobiło cz. 234 - Sukienki sierpniowe

Pomysły na szycie mam gorzej z czasem na realizację. Pogoda nie sprzyja, za gorąco ! Ale ma się za kilka dni ochłodzić. Oby nie jakoś drastycznie, bo niestety to tutaj realne. Jakoś nie spieszno mi do czapki i szalika. :)

Obie sukienki z tkaniny nabytych u Moniki z Dzianinowego Zawrotu Głowy z grupy na FB. Nawet długo nie czekały na swoją kolejkę. Początkowo z paseczków miała być koszulka z falbanką, ale w necie, w reklamie mignął mi podobny model, ale z dużo bogatszą falbaną, z bawełny takiej, jakby pościelowej. Mnie wyszło coś 'na podobę', ale jestem zadowolona. 



Druga sukienka, to zupełnie inny klimat. Tkanina w koty, zrobiła na mnie wrażenie, kupiłam bez zastanowienia się na co. Nie wiem dlaczego, ale nie tylko w tkaninach, w grafikach, obrazkach, etc... koty wypadają lepiej. Może przez to, że w ich przypadku, mało kto sili się na pokazanie rasy, ogólnie kot to kot i tyle. Chodzi o pokazanie cech kota, jego wygląd jest drugoplanowy. Z psami jest inaczej, większość chce zabłysnąć pokazując rasę, a to najczęściej jest porażka. No więc... żeby koty nie były kolejną koszulką, zostały sukienką podpatrzoną w ubiegłym roku. Żeby było śmieszniej, wspomniana sukienka była w wersji obcisłej, krótkiej i ... z dzianinowego moro. Koty pasowały mi, ale bałam się zrobić ten pasek na sznurek i oczywiście obawiałam się kieszeni. Poprzednie w dzianinowej spódniczce wcale nie wyszły jakoś uroczo, toteż teraz, poszperałam w necie i na kanale YouTube Ultramaszyny trafiłam na szycie spódnicy i tam była właśnie dość dobrze pokazana technika szycia takich kieszeni. Filmik jest dostępny tutaj


 Obie sukienki powstały, z 'głowy', czyli jak to niektórzy mówią, z niczego :) Ale tak poważnie, to cięte bez wykroju. Każda miała swój mankament przy krojeniu. Pasiasta - jak się będzie układała, jaka luźna powinna być, czy starczy na falbanę... A kociasta - na jakiej wysokości odciąć i wszyć rulonik na sznureczek, jak poradzić sobie z kieszeniami, by nadto nie odstawały i czy w ogóle robić kieszenie, bo jeśli mogą odstawać, to czy faktycznie warto...
Czasami się wydaje, że na proste ubrania też powinny być wykroje, a patrząc na to, co oferują gazety... ehhh... sama nie wiem.






1 komentarz:

  1. Bardzo fajne sukienusie. A z tym, co oferują gazety, to święta prawda. Odkąd nie ma Diany (choć i ona miała wady - ta rozmiarówka i trudny arkusz), niczego prostego do uszycia nie znajdziesz.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...